stichting3d logo 2021

• Slide1

Voor een financieel gezonde toekomst!

• Slide 3
    We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen.

‘Bewind’ of ook wel ‘bewindvoering’ of ‘beschermingsbewind’ is een maatregel om iemand te beschermen die, om wat voor reden dan ook, niet goed voor haar/zijn geldzaken en bezit kan zorgen.

Bewind verloopt altijd via de rechtbank.

Na uw aanmelding komt een van onze bewindvoerders bij u langs voor een gesprek. Vaak is een persoonlijk begeleider of een familielid ook aanwezig. U hoeft zich hier helemaal geen zorgen over te maken U maakt het ons wel makkelijk als u alvast wat van uw administratie bij elkaar verzameld heeft. Na dit gesprek vragen wij u om de aanvraag te ondertekenen. Dit doen wij uiteraard pas als alles u duidelijk is.

Daarna wordt uw aanvraag naar de rechtbank gestuurd voor akkoord. Vanaf dat moment controleert ook de rechtbank of wij ons werk voor u goed doen.

Wanneer u en wij bericht ontvangen van de rechtbank, en u onder bewind staat, opent Stichting 3D bankrekeningen. Daarna nemen we contact op met alle instanties waar u mee te maken heeft. Denkt u hierbij aan uw woningbouwcorporatie, energieleverancier, telecom leverancier etc. Wij doen dit ook omdat we u willen ontzorgen. Zo zullen wíj de post/rekeningen binnen krijgen van deze instanties en zullen we de betalingen gaan doen.

Als het mogelijk is gaan wij ook voor u sparen, wellicht heeft u zelf al een leuk doel voor spaargeld in gedachten of bouwen we een klein spaarpotje op.

En als het nodig is, vragen wij kwijtschelding aan en/of regelen wij aanvullende inkomsten, denk hierbij onder andere aan bijzondere bijstand.

En als u schulden heeft, dan onderzoeken we samen met u bij wie u deze schulden heeft en hoe groot ze zijn. Wanneer we weten hoe het zit nemen we contact op met de gemeente om u aan te melden voor schuldhulpverlening. Daar hoeft u zelf verder niets aan te doen. De gemeente neemt na deze aanmelding contact met ons op om alles door te spreken en om papieren te tekenen. Wanneer alles geregeld is gaat de gemeente verder met de afhandeling van uw schulden en controleren wij of zij dat goed doen.

nbbi met witte achtergrond    Erkend Leerbedrijf LinkedIn 3d